Route:

Dag 17 L.A.

Dag 18 L.A. - Amsterdam

Dag 1 Amsterdam - New York

Zo vandaag is het zover op naar onze eerste bestemming “New York”. Helaas was er wat slecht weer onderweg waardoor we bij onze overstap in Washington 2 uur vertraging hadden om naar New York te komen. Vervolgens gingen we verder in een super klein vliegtuigje veel turbulentie en Erik scheet in 4 verschillende kleuren HAHAHAHA. maar oké buiten dat zijn we veilig aangekomen in ons eerste hotel in New Jersey.

Dag 2 New York

Jaja vanmorgen ging de wekker weer vroeg, ookal waren we voor de wekker wel al wakker vol afwachting via het hotel naar de bus stop gebracht. Eigenlijk niet wetende waar we uit zouden komen. Vandaag stond Statey of libberty op de planning maar uiteindelijk is de dag compleet anders verlopen. Na de bus begonnen bij Time Square WOW wat je daar allemaal ziet geen woorden voor. Daarna doorgelopen naar de M&M winkel. Alles wat je maar kan verzinnen in M&M producten vindt je daar. Hierna 5th aveneu afgelopen, waar we onder andere het volgende gezien hebben: Tromp building, Grand hotel, stukje Central park, Broadway en de grand libberary. Natuurlijk ook de Empire state building als we van te voren hadden geweten hoelang we daarvoor in de rij hadden moeten staan hadden we het zeker weten niet gedaan!!!!!!! na anderhalf uur in verschillende verstopte rijen te hebben gestaan toch de lift bereikt en naar de 86 verdieping gegaan. PRACHTIG UITZICHT. Hierna was het al 5 uur dus lekker een eettentje opgezocht. Daarna nog even verder geshopt langs 5th aveneu met onder andere ook MACY'S. Ondertussen was het alweer donker en zag Broadway er heel anders uit dan bij daglicht. We zijn nu 21:10 lekker in ons hotel aangekomen en duiken zo lekker nog even in bad voordat we aan onze 2de dag New York beginnen.

Dag 3 New York

Vanmorgen weer vroeg op. Maar liefst om 7 uur al in de bus. na 45 min. overgestapt op de metro en 45 min later waren we bij de long island ferry. Deze boot is een gratis ferry en dus een goedkoop uitje met prachtig uitzicht.  De boot opgegaan en veel foto's van statey of libarty gemaakt was een leuke trip. Eenmaal weer terug aan land begon het te sneeuwen ja echt waar gelukkig was het verder wel droog vandaag maar best koud. Vandaag hebben we verder nog gezien: Wall street, ground zero (heel vreemd gevoel, kippenvel) Broadway en wezen shoppen, china town, little Italy, 5th aveneu (voor wat we nog niet gezien hadden) 7th aveneu. Toen was het ineens etenstijd en hebben we buritos gegetenr. Vandaar uit met veel pijn in de voeten weer richting Time Square waar het super super super druk was omdat het spits uur was. bij de bushalte maar een bakkie gedaan want er stonden gewoon rijen van een meter of 150. niet normaal gewoon. Morgen onze laatste ochtend in New York en daarna door naar LA en het mooie weer.

Dag 4 New York - L.A.

Zo was me weer een dagje vandaag. Vanmorgen begonnen met koffers inpakken en met de bus richting Manhattan. Daar zijn we naar Central Park gegaan. Het was me toch mooi weer, dus lekker in het zonnetje op een bankje gezeten. Wat brutale eekhoorns popcorn gegeven en weer door naar het vliegveld. Na 6 uur vliegen zijn we beland in L.A. hier hebben we onze auto opgehaald.  We rijden nu in een witte chrysler  PT Cruiser  . Nu in ons hotel aangekomen en het is half 11 op naar ons bed morgen weer een lange dag te gaan.

Dag 5 L.A. - Lompoc

Vandaag even wat uitgeslapen en vervolgens op pad gegaan. We zijn eerst een supermarkt gaan opzoeken om wat spullen in te slaan zoals brood en drinken. Daarna zijn we wat door L.A. gereden, mooie huizen zeg. Daarna zijn we over de Rodeo Drive heen gelopen ook wel grappig. Weer de auto ingestapt en na wat bekvechten zijn we via de kust omhoog gereden. Erg mooie route even gestopt bij Malibu en weer door gegaan. Eenmaal aangekomen bij Santa Barbara zijn we even over de haven heen gelopen. Daar hebben we Dolfijnen, Zeehonden en Pelikanen gezien echt super gaaf. Na een uurtje zijn we doorgereden naar Lompoc, een mooi gelegen plaatsje tussen bergen. Nu is het ondertussen de volgende ochtend en hebben we al wat ontbeten en gaan we onderweg naar San Francisco.

Dag 6 Lompoc - San Francisco

Vandaag vroeg op omdat we een eind moeten rijden. Onderweg een omweg gemaakt naar Carmel. Was een hele mooie plaats waarbij de zeehonden beneden op het strand lagen. Wij hebben daar heerlijk rond gelopen en een konijn gezien. Hier ben ik aangevallen door een soort muis, we hebben heel erg gelachen hahahah Daarna doorgereden naar San Francisco. We hebben de weg langs het strand genomen met erg mooi uitzicht. Het hotel was echt bagger gelegen midden in het centrum, veel ongure personen en het parkeren was helemaal een ramp. We waren blij dat we op bed lagen en hoopte maar dat de auto veilig stond.

Dag 7 San francisco

Vandaag hoefde we niet te rijden maar moesten wel vroeg op om ervoor te zorgen dat we niet hoefde betaald te parkeren. We zijn eerst naar Pier 39 gereden, daar onze auto voor de rest van de dag geparkeerd en aan het lopen gegaan. Aan de rand van pier 39 lagen zeeleeuwen, daarnaar zitten kijken en tegelijk ons ontbijt (boterham pindakaas) gegeten. Toen zijn we doorgelopen richting de cable car. Verder lekker hier en daar in het zonnetje gezeten (en ja ligt verbrand helaas ) We zijn vandaag vroeg terug gegaan naar het hotel rond een uur of 4. Vervolgens zijn we in bed gedoken. (de volgende dag om 5:30 pas weer wakker) We hadden de slaap hard nodig.

Dag 8 San Francisco - Fresno

Vroeg op omdat we graag wat extra tijd wilden hebben in Yosemite National park. Langs Oakdale gereden (die van As The World Turns) een bakkie gedaan bij Starbucks. Daarna weer op pad gegaan richting Yosmite park. Eenmaal daar aan gekomen veel gestopt voor foto's en filmen zo ontzettend mooi. Een aantal watervallen gezien, en veel natuur. Helaas alleen maar wat eekhoorns gezien, we hadden gehoopt nog beren of poema's te zien maar tervergeefs misschien morgen. Even wat gegeten bij een Chinees (het enige normaal gangbare eten hier de rest is bijna allemaal fast food) Eenmaal aangekomen in Fresno nog even geshopped.

Dag 9 Fresno - Las Vegas

Lange rit voor de boeg vandaag dus om 6:00 uur al op pad pf.......... en dat noemen ze vakantie. We hebben vandaag 2 natuurparken op de planning staan namelijk Kings Nature park en Squire park. Daar prachtig grote mammoet bomen gezien we wisten niet wat we zagen toen we in de buurt kwamen sneeuw!!!!!!!!!!! en we hadden nog wel een korte broek aan getrokken. Met de kou viel het gelukkig mee. We waren vandaag pas om 21:00 in Las Vegas, we hadden geen zin meer om te gaan kijken ook al hadden we onderweg wel al genoeg gezien omdat ons hotel letterlijk naast de stip lag (en voor papa naast HOOTERS hahaha)

Dag 10 Las Vegas

Vandaag niet rijden dus wat uitgeslapen we gingen om 10:00 uur lekker wandelen richting de Las Vegas strip. We wisten niet wat we zagen het eerste hotel waar we ingingen was het MGM hotel. Hoe vroeg dat het ook was de gokautomaten waren al flink aan het pingelen. Verder ook de volgende hotels bekeken: New York, Monte Carlo, Wynn, Circus Circus, Treasure Island, Mirrage, Exalaber en het Luxor. Natuurlijk ook even wat gegokt helaas niets gewonnen maar het idee was erg leuk!!!!! Omdat Erik had gezien dat er een Outletshopcenter was mochten we dat natuurlijk niet missen, op de valreep nog even wat geshopt. We waren pas om 21:00 weer terug in het hotel, helemaal gebroken maar was een leuke dag.

Dag 11 Las Vegas - Panguith

Vanmorgen weer om 6:00 in de auto en op weg naar de volgende bestemming. Vandaag hadden we onderweg het Zion park en Bryce canyon gepland staan. In het Zion park alweer sneeuw, veel sneeuw. Helaas hadden alle beesten het ook koud dus helaas niets gezien. Daarna door naar Bryce Canyon een heel ander iets zo ontzettend mooi ondanks nog steeds sneeuw. Hierna doorgereden naar ons hotel dat heel mooi onder aan Bryce Canyon licht. Toen zijn we op zoek gegaan naar een etenstent en kwamen in een sneeuwstorm terecht altijd leuk. en KOUD dat het was. wel -1

Dag 12 Panguith - Grand Canyon

Vroeg weer op pad half 7. eerst de auto ontdooien (en wij maar denken dat mooi weer zou zijn) Op naar de grand canyon. De weg ernaartoe was al prachtig op een gegeven moment ook echt het gevoel alleen op de wereld te zijn er reed helemaal niemand op de weg. Daar aangekomen geen woorden voor hoe mooi de grand canyon wel niet is. We waren erg moe dus op tijd ingecheckt (hotel lag midden in het reservaat van de grand canyon)en naar bed gegaan rond 20:00.

Dag 13 Grand Canyon

Vandaag hoefde we niet te rijden omdat zoals gister is genoemd lag het hotel midden in het gebied van de grand canyon. Lekker pas om 10:00 uit bed gegaan en 10:30 op pad gegaan. Ons af laten zetten door de gratis bus aan de grand canyon en een verschrikkelijk lang end langs de canyon gelopen. Daarna even boodschappen wezen doen en relaxen. Vandaag was het weer mooi weer zo;n 20 graden beter dan de sneeuw ook al had de sneeuw ook wel wat moois.

Dag 14 Grand Canyon - Phoenix

Weer vroeg op na het luieren van gisteren maar weer een eind rijden vandaag. We wisten dat langs deze weg ergens route 66 lag, dus die zijn we eerst gaan zoeken en uiteindelijk na 3 omwegen langs musea's (nogal een trekpleister hahaha) gevonden. Een half uurtje op de ROUTE 66 gereden, een bakkie gedaan wat foto's gemaakt (we zijn tenslotte toeristen hahahah) Daarna op pad naar Phoenix, iets voor Phoenix zagen we een outlet center en even wezen kijken. Toen we uit de auto kwamen, kwamen we er pas achter hoe warm het was. Het is hier nu 33 graden. Hoe bedoel je van het ene uiterste naar het ander. Zo lekker even zwemmen en dan lekker in bed duiken morgen een lange dag weer richting L.A.

Dag 15 Phoenix - L.A.

Vandaag een hele lange dag gehad. Vanmorgen om 5 uur ging de wekker al. We wisten dat we een eind moesten rijden vandaag en daarbij nog bij 2 punten wilden stoppen. Eenmaal op weg hebben we 2 gieren langs de weg gezien. Toen we op de grote weg rijdend bleek het een saaie rit te worden (eigenlijk voor het eerst) maar oké we zijn erdoorheen gekomen. Onze eerste stop was Joshua Tree national park, Dit is een natuur park door de woestijn heen. Zo gaaf een hoop beesten gezien, zoals salamanders, roadrunner (ookal leek het meer op een tokkeltje hahaha) Kangaroe rat, Desert hamster en ja hoor een echt eng beest een ratelslang. Eindelijk een gevaarlijk beest gezien (wel veilig vanuit de auto hahaha). De tweede stop was Palm Springs nou de naam zegt het al veel palmbomen. Daar hebben we wat gegeten en zijn we doorgegaan naar L.A. Nu eenmaal aangekomen hebben we nog 3 nachten in dit hotel en gaan morgen lekker eerst uitslapen en dan zien we wel wat we hier allemaal nog gaan doen.

Dag 16 L.A.

Zo vanmorgen voor zo ver uitgeslapen rond 8 uur wakker, zijn om 10:00 op pad gegaan. Eerst wat gelopen in omgeving van het hotel, ligt namelijk aan de rand van de stad. Het bleek meer een soort zwarte markt te zijn maar dan met Mexicanen, maar wel grappig. Daarna de auto in gestapt, het Hollywood bord opgezocht en daarna geprobeerd Hollywood in te komen maar was zo druk alleen maar even de Sunset Boalevard overgereden. Daarna een shoppingmall opgezocht, lekker wat gegeten en nu zitten we weer lekker in het hotel. Het is ondertussen alweer half 8. De dagen vliegen echt om.

Dag 17 L.A.

Vandaag een hoop op de planning dus bijtijds op. Als eerste zijn we naar Santa Monica geweest daar waar Baywatch en nog veel meer films zijn opgenomen. We hebben weer dolfijnen en zeehonden gezien. Dit keer kon ik ze heel goed filmen dus thuis front kan het ook bezichtigen. Daarna zijn we naar de Hollywood walk of fame gegaan. We een toeristen trekpleister is dat zeg, druk. Maar ja we hebben het gezien Beverly Hills nog even ingereden en gekeken voor Erik voor horloge maar helaas niet geslaagd. Zo onze spullen inpakken want morgenochtend vliegen we al weer naar huis.

Dag 18 L.A. - Amsterdam

Op weer naar huis, Door de tijdverschil van 9 uur, doen we er 24 uur over om thuis te komen. Het is totaal 12 uur vliegen en dan zijn we weer thuis. We hebben een weekend om bij te komen veel te kort want ik geloof dat we wel 3 weken nodig hebben. Het was een hele mooie vakantie!