Route:

Dag 20 Victoria

Dag 21 Victoria - Vancouver - Amsterdam

Dag 1 Amsterdam - Vancouver

Zo vandaag is het zover op naar onze eerste bestemming in Canada, Vancouver. Het vliegtuig ging 20 minuten later weg. Na 9 uur even een stop op Calgary, iemand was onwel geworden in het vliegtuig dus een heel spektakel met ambulances enz. maar naar een kwartier gingen we weer verder. Toen moesten we nog een uur door voor Vancouver. Eenmaal op Vancouver aangekomen zijn we de auto gaan halen. We hebben een Toyota Yaris, maar eentje die wij thuis niet kennen maar het rijd en daar gaat het om. Het hotel na wat gekibbel onderling gevonden. Net even boodschappen gedaan en gedoucht. Ik ben benieuwd wat morgen ons gaat brengen.

Dag 2 Vancouver

Na een onrustige nacht (met 9 uur tijdsverschil werden we steeds wakker) wel prima bed geslapen. We hadden gisteren broodjes gehaald dus hebben we op ons gemak lekker opgegeten. Omdat we er zin in hadden zijn we om 08:15 gaan wandelen eerst door Chinatown maar daar zijn we maar gauw weer weggegaan. Beetje te veel lugubere types. Daarna langs het Waterfront gelopen, leuk al die watervliegtuigen die af en aan vliegen. Stanly park was ook mooi en onze eerste wilde beesten gezien jawel een eekhoorn hahahaha. Wel een aparte zwart met bruine staart.) De winkels waren open en wij zouden onszelf niet zijn als we niet even zijn wezen shoppen. We hebben wat leuke souvenirs gekocht. Lekker gegeten, heerlijke burrito. Het is niet echt goedkoop hier, hopen dat dit in de rest van Canada verandert. We gaan nu lekker naar de kamer, even relaxen en opfrissen, op naar de volgende hopelijk niet onrustige nacht.

Dag 3 Vancouver - Penticton

Vandaag vroeg op pad, eerst nog even het thuisfront gebeld en om 7:00 gaan rijden. We zijn na 50 km gestopt om koffie te halen. Daarna op ons gemak verder gereden, hoe verder we kwamen hoe mooier de uitzichten. In Hope zijn we gestopt voor plaspauze en foto's maken. Daarna naar Manning park, dit is een gratis natuurpark. In de geleverde informatie van het reisbureau stond een bezoekje te doen aan Lightning Lake. Dit hebben we gedaan en daar hebben we van alles gezien aan wilde beesten, onze eerste beer (hopelijk volgen er nog meer) heel apart hoor zo in de vrije natuur. Daarna heeeeeeeeeeeeel veeeeeeeeeel eekhoorns in verschillende maten. Toen we terug reden ook nog 2 grondbevers en herten gezien. Eenmaal in Penticton aangekomen eerst naar het gasthuis gereden. We zitten hier bij mensen zelf thuis, even wennen maar wel heel erg leuk om zo mensen te leren kennen. Na het incheck praatje even wezen shoppen en heerlijk gegeten bij een steak pub. Daarna rond 8 uur terug naar het gasthuis en douchen en lekker slapen. Toch nog steeds last van jetlag dus op tijd naar bed en hopen de nacht in een keer door te slapen.

Dag 4 Penticton

Vanmorgen lekker rustig wakker geworden, wel nog een paar keer wakker geweest. We hadden Cindy en Dick aangegeven Belgische wafels te willen als ontbijt. Dick stond helemaal in zijn koks pak, en die wafels waren toch lekker. Ze hadden er van alles op stroop, suiker, versgemaakte jam, slagroom,enz. Het is maar goed dat we dit niet 3 weken lang hebben hahahahaha. Even buiten nog naar hun prachtige tuin gekeken, er vliegen daar ook kolibries, ook een mooie foto van kunnen maken (zie bij foto's) Daarna zijn we op pad gegaan naar Bear Creek park. Hier hebben we een aantal herten gezien. Toen zijn we doorgereden naar Summerland Garden, een prachtige bloemen tuin, Erik heeft hier niet echt genoten want er stond namelijk bij dat er een beer in de buurt kon zijn. Daarna terug naar Penticton, en lekker gegeten bij de Chinees. En uiteraard nog even wat winkels afgelopen.

Dag 5 Penticton - Nelson

Vanmorgen heerlijke French Wafels gegeten, wat zijn Dick en Cindy toch geweldige mensen, we hadden zelfs nog een pakketje voor onderweg gekregen met vers gebakken muffins. Daarna op pad naar Osoyoos een woestijn. Eenmaal daar aangekomen waren we precies op tijd voor de rondleiding. Deze was zeer interessant. Toen we terug kwamen zag de gids een aparte kolibrie die hij nog nooit had gezien. Ik natuurlijk foto's maken en die man had mij gevraagd die foto's naar hem te mailen. Zo kan hij opzoeken wat voor soort het was, er blijken namelijk 100 verschillende soorten te zijn. Daarna door maar toen gingen we de bergen in en heb ik het stuur aan Erik gegeven, ik vindt dat helemaal niets al die bergen ;-( . Onderweg nog een aantal keer gestopt om te drinken en het uitzicht te bewonderen want het is echt prachtig hier. Ik heb nog wat nieuwe foto's toegevoegd, dus daar is te zien hoe mooi het is. We zitten in Nelson in een leuke Inn, alleen jammer dat weer de badkamer in de gang is. O ja en we hebben een stapelbed hahahaha.

Dag 6 Nelson

Op tijd opgestaan. Athans wakker gebeld door Erik zijn moeder (ze was het tijdverschil vergeten) dus 4 uur wakker ;-)p . Op de kamer wat ontbeten en daarna op pad. Hier is niet veel te zien in de omgeving alleen een aantal natuurparken maar zijn gesloten dit tijd van het jaar. We zijn lekker gaan rijden en hebben genoten van de natuur. We hebben maar liefst 7 herten gezien. En ja hoor weer een beer, (hij liep de weg over) alleen hij schok van het geluid van de auto dus helaas geen foto's van. Nu weer terug in Nelson en even gaan winkelen, Erik heeft gelijk een beren bel gekocht. Het is dat ze niet goedkoop zijn anders had hij er wel 10 gekocht hahahahahaha. Zo lekker eten en naar de kamer morgen vroeg op want we hebben een lange tocht voor de boeg.

Dag 7 Neldon - Golden

Vandaag vroeg weggereden, we hebben een lange rit voor de boeg. Het is mooi weer, droog en rond de 18 graden. Onderweg bij een picknick plaats lekker gegeten. Na de stop lekker doorgereden en met de gratis pont naar de overkant gevaren om weer verder te kunnen richting Golden. Vandaag onderweg helaas geen beren gezien maar wel genoeg andere dieren namelijk: eekhoorns 8, kalkoenen 2, wolf 1, coyote 2, herten ontelbaar. We stoppen ook maar met herten en eekhoorns tellen want die zie je hier zoveel maar ja blijven mooie beesten. Onderweg langs 2 natuurparken gereden namelijk Glacierpark en Mount Ravelstroke. In Mount Ravelstroke gestopt om oude bomen te bekijken sommige zelfs 800 jaar oud. In Glacier park was veel dicht door de sneeuw. Ons hotel ligt in de middel of no hare, een grindpad van 6 km brengt ons daarnaartoe. Prachtig uitzicht over de Rocky Mountains. Na het inchecken Golden ingereden daar wat boodschappen gedaan en langs het water gelopen. Wat is dat water blauw echt niet normaal gewoon. We hebben vanaf vandaag nog een uur tijdverschil erbij gekregen. Het is vergeleken met thuis wel minder geworden namelijk 8 uur tijdverschil.

Dag 8 Golden

Lekker uitgeslapen omdat we niet hoefde te rijden vandaag, dat is toch wel heel lekker om pas om 9 uur je bed uit te komen op vakantie ;-). Afgelopen nacht hebben we aardig wat coyotes horen huilen. Dat krijg je he als je midden in de natuur overnacht. Vandaag naar het Wolven center, mooie wolven bekijken helaas kosten het met wolven lopen veel te veel geld anders hadden we dat ook nog wel gedaan. Maar de tour langs de wolven en de uitleg over wolven was al mooi en goed genoeg. Helaas was het wolven center niet opvullend dus zijn we een stuk gaan rijden. Over een 20 km grindpad gereden richting bunboo park. Prachtige uitzichten ook weer. Daarna zijn we terug gereden naar Golden. Daar hebben we een flink stuk langs het water gelopen en genoten van het uitzicht. We hebben gegeten bij de golden grizzley cookhouse. Ik had pasta en erik pizza, smaakte prima. Hierna terug gegaan naar het hotel en lekker op tijd bed in gedoken.

Dag 9 Golden - Banff

Zo vandaag op tijd op pad, eerst lekker gegeten in de kamer. En daarna rustig op pad gegaan vannacht waren het niet de coyotes die ons wakker hielden maar de herten die maken ook genoeg herrie hahahaha. Vandaag staan de natuurparken Yoho en Banff op het programma. Richting Yoho onze eerste berggeit gespot, zo die hebben een groot gewei niet normaal. Helaas niet op de foto daar waren we te laat mee. In Yoho park gestopt bij de natural bridge, dit was een brug die door water was ontstaan daarna door naar emmerald lake. Het was hier ineens een stuk kouder zo rond het vriespunt. Lekker gewandeld en gegeten. Daarna weer door en ja hoor dat zat ie onze 3de beer. Dit keer was het een grizzley beer, niet goed op de foto maar wel goed kunnen filmen (ik kan niet beide tegelijk he ;p) Daarna door richting Lak louise, het meer was bevroren, maar zo prachtig bleef maar foto's maken. Daarna door naar Marrial lake, ook bevroren en verschrikkelijk koud. Daar waren hele brutale eekhoorns, die kwamen op schoot. Toen door naar de stanley canyon. Daar had je mooie wandelpaden langs de rotsen. prachtig wel wat hoog, hou ik niet zo van maar wel heel dicht bij de watervallen geweest. Zo was me een dag wel en waren nog niet eens bij ons hotel. Eenmaal in Banff zelf eerst ons hotel opgezocht. Daarna nog even de stad in gegaan wat souvenirs gekocht. En daarna heerlijk gegeten bij een pub. Heerlijk zalm broodje voor Erik en kip voor mij. Zo was me een lange dag nu lekker afsluiten.

Dag 10 Banff

Zo vroeg opgestaan vandaag. De kamer van het hotel was gelukkig schoon, de rest is vies en lijkt wel een crematorium. we zijn blij dat we hier maar 2 nachten slapen.  Nou we hebben 100den herten en eekhoorns gezien maar helaas geen beren. Nog een mooie wandel tocht gemaakt, Erik bellen met de berenbel (was ik ook wel blij mee) en later lazen we dat er 2 dagen terug een beer gespot was, maar goed dat we de berenbel hebben dan he ;-)p Daarna maar een terug gereden naar het hotel en de andere kant op gereden. Eerst langs het duurste hotel van Banff zo ongelooflijk mooi heel anders dan ons hotel maar dat is al snel ;-) daar was ook een waterval waar we toevallig 2 herten door het water naar de andere kant zagen gaan. Toen naar Canmore een plaats naast Banff. Eerst even de stad ingegaan, daarna een mooie weg in de bergen uitgekozen. Toen bleek dat de tank aardig leeg was dus even 15 min. terug gereden om te tanken je weet maar nooit wanneer je weer een pomp tegenkomt. In de bergen was het prachtig mooi in de sneeuw. Verder 2 soorten berggeiten gezien en dit keer wel goed op de foto kunnen nemen. Daarna via een grindpad van 65 km terug gereden. Waren hele mooie meren onderweg sommige zelfs bevroren. Nu weer terug in het hotel en zo lekker eten in hetzelfde tentje als gisteren. Nu heb ik lasagne en Erik vis op, smaakte weer prima.

Dag 11 Banff - Jasper

Zo snel weg uit dit hotel, niet onze favoriete. Vieze badkamer, hopen dat vanavond beter is want dan kunnen we weer gaan douchen. Door de natuur heen, het is dezelfde weg terug naar lake louise. Dus daar maar weer een stop gemaakt. Het meer was nu ontdooit dus maakte weer hele andere foto's dan 2 dagen geleden. Na deze stop zijn we highway 93 opgedoken. Mooie stops gemaakt langs een aantal meren (een genaamd Bow lake) Net op de gladcier geweest. Het kost wat wat maar wel een eenmaal in je leven ervaring om op 30 meter ijs te rijden en dan vervolgens er zelf op te lopen. We hebben heel veel foto's al gemaakt bijna 600 en we zijn pas op de helft hahaha maar ja je blijft klikken hier. Buiten een aantal herten en eekhoorns (die trouwens zelfmoord neigend zijn en voor de auto langs rennen) geen andere beesten nog gezien maar ja het is pas half 2 en we hebben nog 150 km te gaan vandaag. Nou we hadden internet nog niet verlaten en we hadden weer beesten gezien. Een aantal berggeiten, weer 2 soorten en ja hoor onze 4de beer. En dit keer heel dichtbij zo'n 10 meter. Hij zat lekker paardenbloemen te eten naast de weg. Veel mensen waren echt gek die stapte uit en gingen ernaar toe lopen om foto te maken terwijl het van de auto al zo dichtbij was. Wij dus niet!!!! gewoon vanaf de auto al dichtbij genoeg ;-P

We hebben net ingecheckt bij onze volgende geast house en we hebben een volledige uitleg van paden gekregen waar nog meer dieren te zien zijn die we nog niet gezien hebben zoals bevers en Moses (eland). Dus we gaan vandaag en morgen nog meer op pad!!!! S avonds nog eens langs het meer gereden, en ja hoor wij zijn nog gelukkiger onze 5de beer. Daarna nog geprobeerd bevers te spotten op de plek waar Doug (onze gastheer) had gezegd waar ze zouden zitten maar helaas morgen nog maar eens proberen. De gastvrouw nog even een babbeltje meegemaakt en die wist precies welke hostels we hadden gezeten en het vorige was een oud ziekenhuis dus we zaten er niet veel naast met dat het leek op een mortuarium.

Dag 12 Jasper

Zo lekker de tijd genomen om wakker te worden. We mochten de hele keuken gebruiken dus alles tot onze beschikking. Eerst even door down town Jasper gelopen. Even boodschappen gedaan en wat rondgeneusd. Daarna de auto in en de route genomen die Doug had verteld. Eerst naar Maligne Lake. Het is een prachtig meer, er lag nog wat ijs op dus het was weer lekker koud. Daar hebben we gauw 1 1/2 uur gelopen. Toen zijn we terug gereden en ja hoor we werden weer gelukkig gemaakt met een beer in zicht. Dit is alweer onze 6de beer (ik verklap nu alvast dat dit absoluut niet onze laatste beer is) Wat zijn die beesten toch prachtig. Daarna Maligne Canyon bekeken en gewandeld al dat water heeft de klifs gemaakt en was een mooi uitzicht alleen wat diep. Hier hebben we ook even lekker een bakkie gedaan. Toen verder gereden richting de hot springs, daar kwamen we een grote groep mountain goats tegen. Na deze rit lekker gaan eten, even makkelijk een kipburger gehaald. En weer door om te kijken of we nog een beer konden spotten, en we werden weer getrakteerd. Nu ging hij zelfs liggen slapen. Die berenbel had ook niet veel zin want hij keek er niet eens van op alleen zijn oren draaide wat heen en weer hahaha. Nog even gekeken of we nog bevers konden zien, maar die wilden helaas niet gezien worden, dus maar richting de hostel en naar bed morgen weer een lange tocht voor de boeg.

Dag 13 Jasper - Clearwater

Vroeg op vandaag, we mogen weer een eind rijden. Eest Jasper uit en toen Mount Robson park in (hier ging onze tijd weer terug met een uur) Slecht weer vanmorgen maar we hebben wel een coyote gezien. Deze hebben we wel kunnen filmen alleen voor de foto was het te ver weg en te slecht weer. Gelukkig werd het al gauw weer droog en ja hoor daar zat ie onze 8ste beer. Deze zat mooi langs een stop punt dus we hebben hem uitgebreid kunnen bekijken. En dit keer geen andere toeristen in de buurt dus konden we onze tijd nemen. De beer had het prima naar zijn zin hij zat lekker paardenbloemen te eten.

En weer verder op pad, even een bakkie gedaan bij Blue River en we waren nog niet op pad of we zagen alweer een beer. We worden echt verwend deze vakantie. Deze zag een andere auto als dreiging en ging zelfs op 2 poten staan, weer een ander gezicht. Gelukkig hadden wij mooi wat afstand dus was geen gevaar. NUMMER 9!!!!! Na het verlaten van de Visitor center nog veel meer beren gezien. Ons aantal staat nu op 15.

Nummer 10 is een leuk verhaal. We waren aan het picknicken, lekker rustig geen toeristen in de buurt. En Erik nam een hap van zijn meloen en zag in zijn ooghoeken ineens iets zwart. Hij vloog op gooide zijn meloen aan de kant en riep heel hard beer!!!! Ik had zoiets van waar dan? Toen zag ik op de parkeerplaats een beer staan, Erik stond al bij de auto (nooit heb ik hem zo hard zien lopen hahahaha) Ik zei nog kom nou spullen even meenemen anders gaat hij niet weg. Toen ik mijn handen vol had zag ik de beer kijken en de andere kant op lopen. Erik was soort van rondjes aan het lopen van schiet nou op ga die auto nou in. Ik was gewoon rustig aan het kijken waar de beer heen ging en hij liep van ons af weer de bossen in, geen probleem dus. Nou toen mocht ik Erik gaan oplappen hij zag lijk en lijk wit. Eenmaal bijgekomen alsnog onze picknick afgemaakt en weer verder gereden.

Daarna nog een aantal beren gezien maar de meest speciale waren de laatste 4. Dat was namelijk een moeder beer met 3 hele kleine beertjes. Ze zagen er zo snoezig uit. Helaas niet een super goede foto van kunnen maken. Maar de foto staat weer bij de rest. We hebben het wel heel mooi kunnen filmen ze lagen te spelen. Daarna ons nieuwe gasthuis opgezocht. Een heel leuk houten huisje met 4 kamers. Wij hebben er eentje en een andere kamer is bezet door een andere Nederlandse mevrouw. We zitten midden in de natuur en als we naar buiten kijken we naar de kippen en paarden. Zo lekker opgefrist en lekker naar bed.

Dag 14 Clearwater

Vandaag wilden we lekker uitslapen maar om 5 uur ging de haan al af. Oeps zijn wekker stond niet helemaal op onze tijd. Maar oké ik eruit en Erik was nog even blijven liggen. Na het ontbijt eerst naar de forel kwekerij geweest, stelde niet veel voor maar het zag er wel interessant uit. Verder gaan we vandaag weer het natuurpark in. We gaan zo weer proberen te picknicken, je hoort later of dit beter ging dan gisteren ;-p.

Door wells gray park rijdend liep er voor onze auto ineens een Moose. Die hadden we nog nooit gezien dus was ook wel weer een leuke ervaring. Een stuk verder op de weg liep er ineens een beer over uit de stuiken. Hij liep wel 4 x de weg over. De dieren hebben wat vandaag met de auto geloof ik. Op een mooie plek gaan picknicken en ging gelukkig een stuk beter dan gisteren ;-). We zijn vroeg teruggegaan naar het hostel, de moeheid was aardig ingeslagen dus even relaxen. We hadden boodschappen gedaan om zelf te koken. Dachten dat we een blik soep hadden gekocht met pasta. Maar die soep bleek een of andere stampot te zijn. Het was te eten en daar ging het uiteindelijk om. In dit hostel hadden we een dvd speler dus even een filmpje opgezet en lekker gehangen. Daarna op tijd bed in gedoken want morgen gaan we weer vroeg op pad.

Dag 15 Clearwater - Whistler

Vroeg op vandaag. bij de boodschappen hadden we wafels gekocht die in de broodrooster konden dus dat was vandaag ons ontbijt. Die smaakte prima met wat jam erop.

Tijdens de rit veranderde de natuur heel erg. Van veel bossen naar droogte, het leek wel een cowboy film. Dit is ook de omgeving waar veel indianen wonen. Het is vandaag een hele mooie dag. Ik denk zo'n 25 graden en lekkere zon. Onze eerste tussenstop vandaag is Kamloops. Eindelijk een plaats waar goed geshopt kan worden, hier hebben we het dan ook even goed van genomen. Erik ging voor Tommy Hilfiger en ik voor schoenen en we zijn beide geslaagd.

Vandaag nog geen beesten gezien, alleen een konijn maar dat is ook speciaal want die hadden we hier in Canada ook nog niet gezien ;-)p In kamloops ook nog even bezoek gebracht aan een wildlife park. Dit was een leuk park met stoomtreintje en al alleen in het wild de dieren zien is toch wel veel specialer. Daarna zijn we doorgereden naar ons volgende hostel. Het ging hier even iets anders want ze hadden ons namelijk niet verwacht. Ze hadden dit weekend namelijk een werkweekend, alle medewerkers van dit verblijf gingen dit weekend alles opknappen dus alles was rommelig en stonk naar verf. De man genaamd Andy bood eerst 5 keer zijn excuses aan en vroeg of het een probleem was voor ons. Wij dachten ach we hebben tot nu toe toch al genoeg meegemaakt waarom niet. Andy nodigde ons daarna uit om bij hen aan te schuiven bij het avondeten. De medewerkers hadden gekookt voor de groep en wij mochten aanschuiven. We kregen van alles aangeboden lekker biertje en heel goed typische Canadees eten. De mensen (denk 50 man) waren super gastvriendelijk en we hebben het goed naar ons zin. Na het avond eten kregen we ook nog zelf vers gemaakte appeltaart met ijs. Het was net een groot familie festijn, na het toetje ging een man met gitaar nog zingen bij de openhaard met iedereen eromheen. Een Canadese gevoel kunnen we niet krijgen.

Dag 16 Whistler

Zo vandaag lekker even uitgeslapen. Na opfrissen in de badkamer. Wel apart er was een badkamer speciaal voor mannen en voor vrouwen. Whistler is een leuke stad, echt een ski oord. Nu kan er niet geskied worden maar zijn ze allemaal aan het biken ook wel grappig om ze van de berg af te zien komen.

Naar Squamisch gereden, stad ernaast en daar de Wallmarkt bekeken. Wat zijn die winkels groot zeg, we hebben daar denk ik 2 uur rond gelopen. Daarna zijn we weer richting Whistler gereden onderweg nog een aantal stops gemaakt bij de brandy wine falls en mooie foto's gemaakt. De volgende stop waren het terrein van de olympische spelen helaas was dit afgesloten. Maar de weg ernaar toe was mooi en weer 2 beren gezien. Terug richting het hotel nog 2 beren bij elkaar zien zitten, waren wel volgroeit maar was een moeder en een jong. Ons aantal beren ligt echt hoog op 20 nu. Normaal zien mensen er maar weinig eentje, Andy zei zelfs dat hij er pas 2 had gezien dit jaar. We hebben echt beren geluk ;-p Vanavond gaan we voor chinees, dus chinees restaurant opgezocht en even lekker gegeten en weer terug naar de hostel.

Dag 17 Whistlor - Tofino

Vandaag heel vroeg weg. Dit is de langste rit die we moeten maken. Het zijn niet de meeste km maar we hebben de boottocht ertussen zitten. Dus we doen er 7 uur over om in Tofino te komen. De boot viel reuze mee, wel 1 1/2 de zee op maar het was een hele grote ferry, dus Erik had nergens last van. Eenmaal aan de overkant een stop gehouden voordat we door gingen. In de pasific rim park gelopen door het regenwoud. Hele grote bomen niet normaal gewoon, en die natuur is zo mooi.

Hierna hebben we ingecheckt in ons B&B. Dit is echt de gaafste kamer zeg, een groot schuifraam, en een groot dakraam kijkend naar de grote bomen. Echt midden in de natuur. Na het uitpakken van de koffers en even opfrissen van de lange reis zijn we in Tofino zelf gaan kijken. Waar we gisteren in een skioord zaten zitten we nu tussen de surfers in. Hier hebben we even getwijfeld om hier een Whale Watching te gaan doen maar de kans dat je hier orka's ziet is kleiner dan in Victoria, dus toch maar niet gedaan. Na het wandelen lekker fish en chips gegeten. De vis hier is zo lekker het smelt gewoon op je tong. Zo na het eten weer naar het B&B terug en lekker ons bedje in. We zijn heel moe vandaag maar ja wat wil je na zo een lange rit achter de rug.

Dag 18 Tofino

Zo heerlijk geslapen. We kregen ons ontbijt voor de deur gezet vandaag. eenvoudig maar wel lekker, net een soort ontbijt op bed. Het is heel mooi weer vandaag, zo komen die korte broeken toch nog van pas. Vandaag gaan we rondkijken in de pasific rim park. Mooie wandelingen gemaakt door het regenwoud dat uitkwam op het strand. En ja met zulk mooi weer moet je even met de voeten de zee in. Na een heerlijke wandeling van 1 1/2 uur weer terug door het regenwoud naar de auto. Ondertussen wel veel honger gekregen (vergeten mee te nemen) dus even lekker op het parkeerterrein een boterham gegeten. Toen zijn we doorgereden naar Unclucet. Daar een mooie wandeling gemaakt langs de rotsen (ongeveer 2,6 km) Hier hebben we weer veel wildlife gezien namelijk een hert, 3 slangen(tjes) en onze eerste zee arend. Hierna nog een wandeling gemaakt langs een super oud woud. Dit zag er weer heel anders uit dan dat we al gezien hebben maar even mooi. Tijdens onze tocht om een etenstent te zoeken, konden we niet echt iets vinden, de plaatsen hier zijn niet zo groot. Dus besloten we een boterham te eten op het strand. Was ook lekker. Zo eenmaal terug in de B&B opgefrist en het bedje ingedoken.

Dag 19 Tofino - Victoria

Zo na weer een lekker ontbijt weer op pad. Alweer naar ons laatste hostel, de laatste paar dagen gaan ineens verschrikkelijk hard. Onderweg nog een beer gezien nummer 21. Onze volgende stop was mac million park. Hier had je giant trees. deze bomen zijn 1 1/2 keer zo groot als de toren van pizza. Na een mooie wandeling doorgereden naar Victoria. We wouden hier op tijd zijn omdat we de Whale Watching wilden boeken voor morgen. Toen dat eenmaal gedaan was de stad in gegaan. Victoria is buiten Vancouver onze 2 de grote stad, dus hier konden we prima vertoeven. Het liep vol met matrozen, het bleek dat ze vrijdag harbor dag vierden. Vandaag hebben we bij de wok gegeten. Smaakte uiteraard weer goed ;-p

Dag 20 Victoria

Zo na weer een lekker ontbijt weer op pad. Vandaag gaan we Whale Watchen en wat zijn we verwend door de dieren. Erik heeft geen last gehad van het water. Na de tocht ons laatste geld besteed voor het laatste avondmaal en hebben heerlijk gegeten en gedronken.

Dag 21 Victoria - Vancouver - Amsterdam

Zo onze laatste ochtend voor we in het vliegtuig stappen. Vroeg op want we willen de ferry op tijd hebben. Wel jammer want vandaag is de harber day met alle matrosen. We gaan eigenlijk een dag te vroeg weg maar oké, kan niet alles hebben he. Om 7:00 hadden we de ferry richting Vancouver. Toen we van de ferry afreden heb ik nog een zee adelaar gespot dus ja je bent toerist of niet dus even terug gereden. Na we weer verder reden zagen we er nog eentje die zat op een lantarenpaal, daar hadden we hem niet helemaal verwacht maar ja blijven mooie vogels. Omdat we zo vroeg waren zijn we eerst nog even de stad in gegaan om nog even te shoppen op de valreep is Erik nog geslaagd voor schoenen. Om 11:30 naar het vliegveld gereden en zonder moeite onze huurauto ingeleverd. En nu wachten tot we weer naar huis moeten. Om eerlijk te zijn willen wij allebei nog lang niet naar huis, we hebben alleen Simke wel gemist. Het was een prachtige vakantie, we hebben zoveel gezien en gedaan.