Dag 1, Onderweg

We vliegen om 5 uur dus vandaag eerst werken tot 2 uur. We vliegen toch vanuit Rotterdam. 3 uurtjes vliegen, dus zo gedaan. We kwamen daar om half 9 in het hotel aan. We waren zo moe dat we gelijk het bed in gedoken zijn.

Dag 2, Albufera

Ik was rond half 7 al op, het was prachtig weer dus deed gauw de deur naar het balkon open. Heerlijk wakker worden met wat voorbij vliegende zeemeeuwen.

Toen Erik ook wakker was zijn we eerst eens op het balkon gaan staan. WOW wat een mooi uitzicht over het zwembad en de zee. Eerst maar eens ontbijten. En het ontbijt was heerlijk, lekker vers gebakken ei en vers fruit. hmm... en een stout toetje namelijk een mini chocolade broodje. Dit mag nu want het is tenslotte vakantie ;-P Zo na het ontbijt eerst eens kijken waar we terecht zijn gekomen. Dus we hebben de wandelschoenen aangetrokken en zijn richting het strand en de stad gegaan. Heerlijk rustig omdat het voorseizoen is. En uiteraard mooi weer. 18 graden volle zon (beter dan thuis, zo ongeveer 4 a 5 graden en veel regen)

Dag 3, de zee op

Vandaag eerst lekker op ons gemak wakker geworden en weer genoten van het heerlijke ontbijt. Vandaag om 12 uur op excursie namelijk een boottocht van 2 uur rotsen bekijken en hopelijk dolfijnen zien. De grotten en rotsen waren prachtig, helaas geen dolfijnen maar wel een heerlijk terras gevonden waar ze tosti en bier verkochten. Hier hebben we gauw een uur gezeten voor dat we weer terug liepen naar het hotel. Zo onderweg even gestopt bij een restaurant en heerlijk gegeten. Op lekker terug naar de kamer en lekker in bad en luieren.

Dag 4, Jeepsafari

Vandaag vroeg wakker geworden en weer genoten van het heerlijke ontbijt. We gaan verdaag een halve dag met de jeep safari. Leuk zeg de natuur in en een beetje proeven van de Portugese cultuur. Alles stond in bloei dus het was prachtig. In de middag toen we zijn afgezet zijn we nog een eind gaan lopen en heerlijk ergens gaan eten.

Dag 5, Strandwandeling

Vandaag eerst lekker op ons gemak wakker geworden en weer genoten van het heerlijke ontbijt. We hadden niets gepland staan vandaag en gingen een strand dag maken. We waren iedere keer rechtsaf geslagen richting de stad nu besloten we linksaf te gaan het strand op. Mooie plaatjes kunnen schieten en moeten klimmen over de rotsen heen om van strand tot strand te komen. en natuurlijk weer prachtig weer.

Dag 6, wandelen en shoppen

Vandaag eerst lekker op ons gemak wakker geworden en weer genoten van het heerlijke ontbijt. We hadden niets gepland staan vandaag en gingen eerst kijken bij het ticket center of er nog iets te beleven is, want alleen maar rondlopen in Albufeira was ook niet alles ondanks het prachtig is, waren we beetje uitgekeken. Bij de ticket center voor die middag een shop trip gepland en voor de dag erna een hele dag tour door Portugal heen. Maar eerst shoppen, helaas was het niet zo groot als we hadden verwacht dus toen zijn we maar daar naar de bioscoop gegaan. Wel een aparte belevenis in het buitenland naar de bioscoop. Wel een toepasselijke film gezien namelijk "The Toerist". Na de film wat gaan eten en toen werden we weer opgehaald en afgezet bij het hotel.

Dag 7, Hirsorical tour

Zo vandaag vroeg op want we hebben een lange dag voor de boeg. Vandaag gaan we naar het uiterste puntje van Portugal en naar de hoogste berg in de Algarve. Vandaag was het wat kouder dan de andere dagen, er was ook wat sluier bewolking dus helaas was het uitzicht op de berg niet zo goed. We hebben het deze dag wel heel erg naar onze zin gehad. Een hoop mooie plekjes gezien van Portugal.

Dag 8, naar huis

Zo laatste dag, nog even goed van genieten. Dus eerst weer het strand opgegaan. Omdat we vroeg waren stond het water laag en konden we zo het gehele strand aflopen. Hier en daar een biertje gedronken. Nog een lekker hapje gegeten en toen werden we alweer opgehaald om naar huis toe te gaan. hmm.... wil helemaal niet naar huis. Het is hier veel te lekker weer. brrrr..... het is koud om weer thuis te zijn hahahahah.