Dag 1, onderweg

Eerst uitslapen en daarna de dames naar mama brengen want we vliegen toch pas om half 4. Wat een volksverhuizing zijn 4 cavia's zeg en dan had ik de dag ervoor al de kooi klaar gemaakt.

Ik ben eerst nog naar de kapper gegaan en na een hapje eten heeft Erik zijn vader ons naar vliegveld toe bracht. Lekker makkelijk in Rotterdam. Inchecken, koffie en vliegtuig in, hmmm.... onze plaatsen bezet hadden ze er een zootje van gemaakt en diverse mensen waren per plaats dubbel geboekt. Oftewel we zaten dus niet naast elkaar, daar boek je dan voor online.

Na een vlucht van 3 uur weer veilig aan de grond en wat is het weer heerlijk, 20 graden. Na veel te lang moeten wachten op de transfer eindelijk onderweg, 8 uur kwamen we aan bij ons appartement. Wat een heerlijk groot appartement zeg, groter dan ons eigen huis en van alle gemakken voorzien vaatwasser, wasmachine, oven, magnetron en noem maar nog meer en het is er. Na 5 minuten kamer wilde we naar de supermarkt want we hebben niets helaas die was dicht, dan morgen maar ontbijten met een Sultana die we nog hebben liggen.

Op naar de haven,  die ligt een straatje verder dan ons appartement want ze hebben geloof ik 6 verschillende gebouwen. En hier zijn we lekker neergeploft en hebben we eten en drinken besteld. Terug in het appartement, nog wat geklooi met de wifi (die blijkbaar alleen maar werkt in de lobby) zijn we veel te laat ons bed in gedoken maar maakt niets uit want kunnen toch uitslapen morgen.

Dag 2, omgeving verkennen

Uitslapen is mij helaas niet gelukt maar Erik lekker laten liggen en zelf op balkon van de heerlijke natuur met gezonde lucht genoten. Na een sultana en water zijn we de supermarkt gaan opzoeken. Deze was toch wat verder dan gedacht denk ruim 15 minuten berg op lopen en ja ik met mijn fototoestel dus hebben er nog langer over gedaan. Eenmaal bij de supermarkt lekker een aantal dagen eten ingeslagen. Terug gelukkig nu berg af maar ja nog steeds een eind lopen. In het appartement alles uitgepakt en even gerelaxt op het balkon. Helaas niet echt goed nieuws gekregen papa weer terug naar het ziekenhuis maar toch nog geprobeerd er een leuke dag van te maken.

Op naar de haven om wat lekkers te eten en was een broodje zalm en een toost kip geworden met een biertje. Na een uur daar gezeten te hebben hadden we toch nog trek en ze hadden daar heerlijk ijs en andere dingen dus hebben we een wafel besteld met ijs. Na lekker smullen aan de wandel gegaan naar het alternatieve strand want zou mooi zijn volgens recensies. Niets van gelogen helaas wel erg druk maar komt door het paasweekend.

We waren heerlijk foto's aan het maken maar vergaten de golven even en werden onder geplonsd tot de knieën hahahah. Schoenen doorweekt en een kilo zwaarder. We moesten gelukkig nog lekker hangen en in de zon droogden mijn sokken snel.  Na het zonuurtje nog lekker even op terras wat gedronken. Na het drankje weer op het gemak naar de kamer gegaan.

Half 7 alweer wat vliet de tijd, na nog even in de loby wifi gebruikt te hebben naar de kamer en broodje gegeten want na vanmiddag niet heel veel honger meer. Nu lekker een bad en naar bed.

Dag 3,  Dolfijnen boot en Praia dos Arrifes

Weer op tijd op en weer lekker ontbijt gemaakt. Na het ontbijt gaan kijken voor een boottocht maar door het weer gingen er veel niet maar na een aantal keer rondvragen toch eentje gevonden die wel ging en na half uurtje wachten op pad. Eerst dolfijnen zoeken maar van alles gezien, Jan van Genten, zeearenden en alken maar geen dolfijnen, helemaal opgegeven en op de terugweg ineens waren ze er 3 tuimelaars, ze lieten zich 3 keer zien. Heel dicht bij de boot en met veel mazzel 1 foto van ze kunnen maken. Na nog even zoeken toch doorgevaren naar de grotten, hartstikke mooi maar er was slecht weer op komst dus gaven ze even gas.

Dat hebben we wel geweten we kregen de volle laag plons over plons we waren tot ons ondergoed nat. Gelukkig was hotel niet ver en maar gauw om gaan kleden en wat warms gedronken. Nog even wat boodschappen gedaan want water was op en kan niet zonder want water uit de kraan zit vol met gloor.

Zo alles uitgepakt en we handden honger en wat doe je dan ETEN. Aan de haven weer bij zelfde restaurant gaan zitten en een hamburger met een cocktail gegeten en gedronken.

Wat nu, wandelend uitgekomen bij een romantische plekje. Daar hebben we veel foto's gemaakt en even gedronken. Daarna weer terug naar appartement om te eten Ethans erwtensoep. Zo lekker in bad en bed in.

Dag 4, klim, klauter en strand

Vanmorgen weer ontbijt gemaakt en op ons gemak  gedoucht. Daarna naar de lobby, even internetten en wat info vragen bij de lobbydame over de bus enz. We willen graag naar Lagos maar de bus doet hier erg lang over en we waren al wat aan de late kant. Hmm.... ok wat gaan we nu doen, na even tobben hebben we besloten om met de hotel bus naar so rafael te gaan, strand. Hier moesten we even op wachten dus nog even in de lobby zitten internetten. We hebben gelijk even een auto voor morgen geregeld want dan kunnen we toch wat verder komen dan nu.

Eenmaal bij het strand lekker aan het fotograferen gegaan en dat ging prima, na een lekkere wandeling even op strand gaan zitten even relaxen en uit de wind is het heerlijk. Na uurtje bijkomen weer aan de wandel gegaan en boven kwamen we een eettent tegen en gezien het lunch tijd was daar lekker gaan zitten. Lekker biertje, sinaasappel, garnalen cocktail en knoflookbrood gegeten.

Zo nu gaan we langs de rotsen kijken voor nog een strand. Dit vergt wat klim en klauter werk en even terug gegaan, omlopen want werd ons te gevaarlijk. Na omlopen nog een stuk geklauterd tot we niet verder konden en binnendoor terug gelopen richting het romantische strandje. Omdat alweer 4 uur was maar besloten lekker uitgebreid te gaan eten.

Vooraf kaas, stokbrood, olijven en pathé daarna lekkere flinke moot zalm, sonde van de vele graten maar wel heerlijk. Na uitgebreid eten tijd om weer terug te wandelen naar het appartement. Na 30 minuten even een ijsje gehaald en deze bij het zwembad lekker op zitten eten. Kon het niet laten om mijn voetenlekker te badderen in het water. Daarna nog even naar de lobby en de dag is weer om.

Dag 5, auto huren, diverse plaatsen incl. Lagos

Na ontbijt en opfrissen naar de lobby en wachten op de auto. Na wat informatie en contract opstellen op pad. Eerst naar het verste punt waar we heen willen namelijk Lagos. Helaas is vandaag erg regenachtig maar we gaan gewoon ons ding doen. In Lagos kop koffie gedronken en lekker door dorp heen geslenterd, strand en haven bekeken.

We kwamen onderweg een sushi zaak tegen en konden het niet laten om sushi to go mee te nemen. Deze hebben we onderweg niet heel romantisch opgegeten maar was wel lekker. Daarna binnendoor rustig terug gereden langs diverse strandjes.  Mooiste strand van Europa gezien volgens national grafic. Mooi was zeker wel alleen hoog water dus konden niet echt strand op maar wel heerlijk gewandeld, en bleef tot we weg gingen gelukkig droog.

Daarna lekker binnendoor verder en kwamen van alles aan vogels tegen en een aantal op de foto weten te zetten. Ook lieve lammetjes die over het veld aan t rennen waren erg schattig. Ik wilde graag een sinaasappel plukken en na even zoeken een gaard gevonden die niet afgesloten was en illegaal eentje geplukt, daarna nog bij 3 andere stranden gestopt en rondgewandeld, ieder strand is weer anders, veel foto’s gemaakt. Eenmaal terug was het al weer 7 uur, tijd vliegt  voorbij. Honger dat we hadden dus alles wat we nog hadden klaargemaakt en lekker opgegeten

Dag 6, ochtend strand en Albufera

Noodweer geweest vannacht, me dood geschrokken van de onweer, mijn bed bewoog helemaal. De auto wordt pas 10 uur opgehaald en om toch optimaal gebruik van te maken nog even vroeg op om naar stand te gaan. Na de wekker snel lekker gegeten. Hup de auto in en na paar minuten rijden al bij strand, lopend doen we er ruim 20 minuten over. Zon schijnt maar hangt een flinke donderwolk boven Albufera en dus even lekker nog van zon genoten en lekker foto's gemaakt bij laag water want nu konden we iets verder doorlopen voorbij de rotsen.

Na een lekkere wandeling van een uurtje weer naar de auto ook ivm de regenbui die dreigt. We hebben de shuttel bus geregeld naar Albufera maar zijn iets te vroeg dus maar even online onze mail bijwerken. De dag is uitgegroeid tot een heerlijke zomerse dag. We hebben heerlijk geklommen en geklauterd van strand naar strand. Toen we het zat waren lekker gaan zitten en lunchen. Heb maar liefs 2 pina colada op, ach hoeven niet meer te klauwteren want lopen via de normale weg terug dus hoef niet meer recht te lopen.

Na lekker te hebben gegeten terug gehobbeld met twee zitpauzes met eigen drank uit de tas. Eenmaal terug in hotel even lekker op balkon liggen zonnen en een ijsje gegeten. Na een uurtje was alweer eet tijd en naar de haven gewandeld en ja omdat het kan nog maar een cocktail of 2 genomen. Na heerlijk gezond te hebben en gegeten naar de lobby even laatste mail check en even checken of de vluchttijden wel kloppen en ineens komen we erachter dat we via Groningen vliegen oeps daarom duurt 2 uur langer de terugweg.

Dag 7, Onderweg

We vliegen vroeg om 9 uur en we worden al om 6 uur opgehaald pfff...... lange vlucht. Laatste ontbijt gedaan en even opgefrist en met volle moed naar het vliegveld. We vliegen over Groningen helaas dus 2 uur langer bezig dan de heenweg. Was een heerlijke vakantie met een zwart kantje. Gauw naar het ziekenhuis als we thuis zijn en pap een dikke knuffel geven. Proost en op naar onze volgende reis.