Route:

Dag 14 Napels - Palm Harber

Dag 15 Palm Harber - Orlando - Amsterdam

Dag 1 Amsterdam - Orlando

Vandaag is het dan zover we gaan naar FLORIDA.

Voordat wij er zijn hebben we een vermoeiende reis voor de boeg. Vannacht om drie uur de wekker gezet. Na een grondige check of we alles hadden zijn we om vier uur de deur uit gegaan naar Schiphol. Eenmaal aangekomen zijn we ingecheckt en hebben we een bak koffie gedronken want die hadden we wel nodig. Het vliegtuig in, we hadden plaatsen met extra beenruimte en dat was wel erg prettig maar ja het blijft tien uur vliegen dus een lange vlucht. Het was wel een heerlijk rustige vlucht. Wel vielen direct de bezuinigingen op bij het vliegtuigmaatschappij. Een tv met films en muziek was te huren voor tien euro. Dit hebben we gedaan want dan zijn we bezig, we hebben er één gehuurd en we kregen twee koptelefoons zodat we toch samen konden kijken. Verder kregen we lunch en twee keer drinken. Ze zijn nog drie keer langsgelopen voor drinken of eten maar daar moest mooi voor betaald worden! Leuk al die bezuinigingen.

Genoeg gezeur, tien uur later waren we er eindelijk blij we mochten eruit. Ohhh ja vergeten het douane circus. Lange rijen, vragen beantwoorden, hand, vinger afdrukken en een foto we lijken wel criminelen in plaats van toeristen. Een auto huren, dat ging ons makkelijk af. Geen rij en we waren zo aan de beurt. Gevraagd om twee upgrades namelijk een extra chauffeur en een navigatiesysteem. Die man gaf toen aan dat we voor dezelfde upgrade prijs ook een grotere auto konden nemen. Ach ja twee voor de prijs van één dus zijn we voor de standaard auto gegaan. Er werd ons een rij aangewezen waar we een auto uit mochten kiezen. Ik zag gelijk een gave witte gigantische Chrysler staan. Verkocht die nemen we. Er zitten 18 inch banden onder en het lijkt wel een auto met chauffeur zo groot. Een Chrysler 200, zie de foto bij onze foto link.

Erik was zo moe dat ik als eerst mocht gaan rijden. We moesten 69 km rijden naar ons hotel. We waren sneller op pad dan we in eerste instantie dachten. We landen om half één en half drie zaten we al in de auto. De weg die we reden was al langs de grote parken als Disney world, Seaworld, Universals enz. Halve wege hadden we zo een honger en dorst dat we bij de eerste de beste foodcourt eraf zijn gegaan. Subway lekker broodje gegeten, zo die smaakte wel.

Op naar het hotel, met de navigatie erg makkelijk te vinden. Eenmaal aangekomen was het echt een hotel die we tijdens onze andere reis naar Amerika verwachte hadden, een twee hoog motel. Groot zwembad, grootte speeltuin. Alles wat we nodig hebben in de kamer, twee grote bedden, koelkast, bad enz. Het was half 5, wat te doen naar bed is te vroeg onderweg een paar gave gift winkels gezien. Op pad dus maar, was erg grappig al die winkels met een gigantische aanbod aan disney artikelen. Verder zijn we ook een supermarkt in geweest om wat basis boodschappen te halen. Dat gedaan hebbende zijn we nog een lekkere milkshake gaan halen en terug gegaan naar het hotel. We zijn kapot maar wel vol enthousiasme van wat er nog gaat komen.

Dag 2, Orlando, Shoppen en racen

De klok stond op drie uur en wakker. Gatsie leuk zes uur tijdverschil. Na wat te hebben gehangen voor de tv toch nog even geslapen. Om zeven uur zijn we uiteindelijk maar het bed uit gegaan. Op ons gemak hebben we lekker ontbeten en ons aangekleed. Daarna op pad. Vandaag gaan we de International drive verkennen. Leuk shoppen viel wat tegen omdat alles zo groot en onoverzichtelijk was, uiteindelijk hebben we een leuke outlet gevonden, niets gekocht maar was wel even leuk. Toen verder op de International drive het huis onderste boven en scheef gezien, zag er grappig uit alleen geen foto van kunnen maken, was te druk op de weg.

Even verder zagen we nog een outlet maar reden verkeerd, toen zaten we ineens op de tol weg. Ook een aparte ervaring, we moesten een kwartje in de bak gooien en toen ging de lamp op groen en mochten we door rijden. Weer op de goede weg nog wat outlet Disney shops in geweest, dit viel ook wat tegen. Wel hebben we alvast toegangskaarten voor seaworld en Bush garden gekocht.

Op naar de Disney speedway voor Erik. Dit was zoeken want wat is dat terrein van Disney groot zeg, ook weer verkeerd gereden, stonden we ineens bij de parkeerplaats van Epcot. O jee we willen geen 14 dollar betalen voor parkeren, maar na vragen bij de poortjes werden we doorverwezen naar een weg waarbij we terug konden rijden (blijkbaar zijn wij niet de enige die verkeerd rijden) Na wat zoek werk de speedway gevonden, naar binnen rijdend moesten we allebei tekenen bij aankomst. We moesten ons daarna melden bij de balie langs de baan. Erik was in zijn nopjes want ja hij gaat meerijden met een nascar en een indycar. SPANNEND. Eenmaal ingeschreven eerst mee met de nascar. Ik kon heel mooi naast de baan staan om foto´s te maken en te filmen. Dit was snel voorbij en Erik vond het minder leuk dan wat hij toen in de DTM auto mee mocht rijden. Wel een super gave ervaring, daarna was het wachten geblazen omdat de indycar pas reed na de nasar. De Indycar was beduidend rustiger bezocht dan de nashcar. De indycar was ook strenger ingeregeld, Erik moest allemaal papieren tekenen dat hij gezond is en verder geen lichamelijke klachten heeft. Dat gedaan hebbende mocht hij zijn pak aan trekken (zo en die stond hem toch goed) Dit was een open auto dus mooie foto´s kunnen maken bij het instappen. Dit vond Erik echt overweldigend, dit ging zo verschrikkelijk hard wel 260 km per uur. Hij kwam vol adrenaline en rood gekleurd de auto weer uit.

Zo Erik heeft zijn ding gehad deze vakantie, nu gaan we naar downtown Disney, dit lag vlak naast de speedway. Het was hier gezellig druk en veel foto´s gemaakt van de winkels en alle bezigheden eromheen. Ook dit was weer onze ogen uitkijken! Helemaal gebroken besloten we half zeven de auto in te stappen naar ons hotel. We weten dat er tegenover ons hotel diverse etenstenten staan dus dan hoefden we na het eten niet meer te rijden. We zijn terecht gekomen bij de Chinees aan de overkant. Nou dit was me toch super lekker!! Ik kreeg niet genoeg van de heerlijke zachte garnalen en andere vis soorten. Daarna ook toetje gegeten, hier was ook van alles wat te kiezen. Zo met een vol buikje weer terug naar ons hotel gelopen. Nu is het negen uur s avonds en we zijn echt helemaal kapot, maar we zijn wel volop verbaasd van hoe groot alles hier is en hoeveel we nog wel niet willen zien. Welterusten, morgen weer een lange dag.

Dag 3, Gatorland

Op tijd op, want vandaag gaan we krokodillen bekijken in Gatorland. Toen we er waren bleek het pas een uur later open te gaan. We waren een stuk eerder langs een Wallmarkt gereden dus besloten eerst daarheen te gaan. Na een uur in de Wallmarkt te hebben rondgelopen zijn we weer terug gereden naar Gatorland. Gelukkig waren ze nu wel open. Voor 7 dollar meer mochten we de krokodillen voeren, met het treintje mee en junior wrestelen met de krokodil. Erik zag dit niet zo zitten maar ik wilde wel, je bent hier tenslotte maar 'één keer in Florida. Om de krokodillen eten te geven moesten we langs de balie om hotdogs te halen. Was grappig om te doen, ookal reageerden de krokodillen niet geweldig op het eten. Zo nu junior wrestling, ik vond best spannend op een krokodil te gaan zitten maar was zeker een gave ervaring. Had het niet willen missen, Erik je hebt wat gemist. Na het bekijken van de rest van het park zijn we rond 5 uur weer naar het hotel gereden.

Dag 4, Orlando Seaworld

Onze laatste dag in Orlando, vroeg op want vandaag is het zover we gaan naar Seaworld!! Eenmaal binnen zijn we eerst naar de dolfijnen gegaan. Het voeren van de dolfijnen is gewild en wil ik zeker niet missen. Beide langs de kassa en naar de dolfijnen. Na een korte veiligheidsuitleg mochten we onze visjes geven. Eerst ik, zo ze hebben best veel tanden dus maar voorzichtig de visjes gegeven. Nu Erik, eerst de camera omruilen en gats de vissen werden gejat door een vogel. Nu kon Erik geen vissen geven. Gelukkig had een trainer het gezien en die zorgde ervoor dat hij een dolfijn kon aaien. Dit was ook gaaf. Zo dit hebben we gehad, nu verder. Het park bestaat uit diverse shows en achtbanen. Na diverse shows naar de shamu show gegaan. De grote orka show. We wilden niet nat worden dus op een veilige afstand gaan zitten. Wat een super show. Na deze show nog de rest van de dag door het park heen gelopen. Ik wilde graag nog eens de dolfijnen voeren dus dit heb ik einde van de dag nog eens gedaan. Blijft gaaf. Einde van de dag een restaurant gaan opzoeken en lekker gaan eten. Zo morgen gaan we weg uit dit hotel naar een volgend hotel, hopelijk een schoner hotel dan nu.

Dag 5 Orlando - Saint Augustine

Vandaag vroeg op, we gaan voor het eerst wisselen van hotel. Onderweg een stop gemaakt bij Christmas. Het dorp stelde niet al te veel voor maar we wilden toch een leuke foto maken. Hierna weer door, even gestopt bij een stop en daar werden we aangesproken door iemand dat er aan de overkant een krokodil lag. Zo gaaf zeg onze eerste wilde krokodil. We waren wel erg blij dat hij aan de overkant lag, lekker op een veilige afstand.

Na deze ervaring weer door naar onze volgende stop, Datona. Dit was het circuit waar we langs reden, en Erik wilde daar graag kijken. Eenmaal daar aangekomen hebben we wat foto's gemaakt en zijn we het laatste stuk gaan rijden. Onderweg kwamen we langs marineland, en hier kon je met dolfijnen zwemmen, ik wilde er even gaan kijken. Eenmaal daar gekeken zagen we op de terugweg een aantal wilde dolfijnen. Blijft toch bijzonder. Zo naar het hotel. Eenmaal gevonden zijn we lekker in de supermarkt wat broodjes gaan halen en in het hotel gaan opeten. Helaas viel dit hotel ook wat tegen, de deur sloot niet goed en het was niet schoon, maar ja we slapen er alleen maar dus overleven we wel.

Dag 6 Saint Augustine

Zo vandaag hoeven we niet te rijden dus lekker uitgeslapen, athans rond half 9 waren we wakker. Na het ontbijt en aankleden zijn we gaan wandelen want het hotel lag aan de rand van de stad. Zo hoeven we niet weer met de auto vandaag. Dit is een soort spookstad, was leuk in elkaar gezet. Leuke oude straatjes en loopt mooi langs het water. Eenmaal langs het water lopend zwommen er vlak langs ons 2 dolfijnen. Deze hadden we hier niet verwacht dus voor we fototoestel te pakken hadden waren ze al stuk verder gezwommen. een van hen maakte nog een sprong en ze zwommen weer verder. Zo na een flinke wandeling waren we het wel zat en zijn een eettentje gaan zoeken. Na het eten zijn we weer naar de hotelkamer gegaan om lekker even te relaxen.

Dag 7 Saint Augustine - Fort Lautherdale

Vandaag vroeg op, dit is de dag waar we het meest moeten rijden en het meest willen zien. De stops van vandaag zijn kennedy space center, palm harber en nog iets (even vergeten wat dit was) Na een lange rit zijn we lekker gaan eten bij Danny's. Hier zijn heerlijke ontbijtjes te bestellen. Na even bijkomen en koffie weer de auto in gegaan. We wilden niet het kennedy space center in maar wilden het wel zien, na het langsrijden zijn we weer doorgegaan. Hierna stond een leuk dorp op de planning, maar dit viel tegen, na deze tegenvaller zijn we maar richting palm harber gereden.

We waren vrij laat pas in Palm Harber en na de lange tocht hadden we geen zin meer om hier te stoppen en zijn we wel door de stad heen gereden en daarna door naar ons hotel. We hoopten op een beter hotel, wat viel dit zwaar tegen. Dit was het slechtste hotel tot nu te, het stonk en de lamp en de wc werkten niet naar behoren. Na de melding aan de receptie werden we afgepoeierd, dus deden we het er maar weer mee. We zagen wel de bui al hangen voor Miami dus maar even op internet gekeken naar het hotel daar. Na een lange rit zijn we maar op tijd naar bed gegaan.

Dag 8 Fort Lautherdale

Vandaag zijn we Fort Lauderdale gaan bekijken. Het lag langs het strand en het was mooi weer, dus vandaag de stad wat doorgewandeld en lekker op strand gelegen. Een heerlijk bijkom moment. Zo vanavond gaan we naar de ijshokeywedstrijd. Kaarten had ik thuis al besteld dus hoefde deze vandaag alleen maar af te halen. Helaas mochten we niet filmen dus moest de camera veilig opgeborgen worden. Eenmaal dat gedaan hebbende op naar de wedstrijd. Wat was dit een ervaring zeg. Het is allemaal gespeeld en in elkaar gezet, verder werden in de pauzes de raarste spelletjes gedaan als schoen op een paal zien te gooien voor vrijkaartjes. Tijdens de derde inning zijn we weggegaan omdat we de volgende dag vroeg op moesten en het was al 11 uur. We moesten ook nog ruim 30 min. rijden naar het hotel. Was ook weer een hele belevenis vanavond.

Dag 9,  Fort Lautherdale - Key West

Gillend het hotel uit en door naar het volgende. Voor mij is dit een bijzondere dag. Ik ga de dolfijn dip doen. Althans als er nog genoeg plaats is. Na een paar uur in de auto te hebben gezeten en genoten van het uitzicht waren we er eindelijk. Na inchecken bij de balie bleek dat ik de enige was vandaag die de dolphin dip ging doen. Das een voordeel zo heb ik alle aandacht voor mijzelf. Helaas was het vandaag niet de mooiste dag en was iedereen dik aangekleed. Ik mocht me daarin tegen uitkleden en met mijn zwempak het water in. Ach dat heb ik er wel voor over. Eenmaal de kou getrotseerd mocht ik met moeder en dochter diverse trainingen uitvoeren. Wat was dit een gave ervaring zeg dit had ik niet willen missen. Na een super ervaring hebben we nog even wat gegeten en zijn we doorgereden naar Key west. Eenmaal in het hotel bleek hetzelfde als alle andere hotels, de deur sloot niet goed. Ach ja zijn we nu al wel gewend dus maar weer geaccepteerd en lekker bij het wafel house ernaast gaan eten. Zo dat is lekker eten en spot goedkoop! Met een volle buik ons bed in gedoken morgen weer een hoop te beleven.

Dag 10 Key west - Miami

Vroeg op want we wilden langs een deel van de Everglades rijden. Helaas hebben we hierdoor niet veel van Key west gezien. Onderweg langs een wafel house gereden om te ontbijten. Zo weer heerlijk en goedkoop  en door naar de Everglades. De natuur was super mooi hier, alleen de krokodillen vielen wat tegen. Op een gegeven moment stonden er ineens allemaal auto's stil en ja hoor daar lag er eentje. En ja als toerist moet je daar foto's van maken. Na een aantal wandelingen zijn we naar een gatorfarm gegaan. Hier konden we met een airboot mee, dus ja konden we niet overslaan. Gave ervaring zo hard gaan in zo een boot. Daarna nog even naar een slangenshow geweest en daar mochten we er eentje vasthouden! Dat voelt raar aan zeg. Daarna hebben we nog krokodillen eten gegeven (met hondenbrokken hahaha). Leuk om ze het water uit te krijgen met eten. Alleen de kleintjes reageerden de grotere hadden geen honger maar dat verminderde zeker niet de pret die we hadden bij het voeren van de dieren. Zo al laat en gelijk door naar Miami. Toen we langs het hotel reden zijn we gauw doorgereden. Dit was net een kraakpand, en dit in Miami. We zijn doorgereden naar een ander hotel en hebben daar twee nachten geslapen. Onze veiligheid is ons toch belangrijker!

Dag 11 Miami

Zo het befaamde Miami, doordat we in een ander hotel verbleven hadden we heerlijk ontbijt. Een ei met toast en koffie. Het hotel lag langs het strand dus eerst lekker op het strand gewandeld. Daarna zijn we de bus ingestapt naar het centrum. Erik wilde van Miami beach lopen naar Miami. Dit hebben we ook gedaan, alleen zijn wel ruim 3 uur aan de wandel geweest. Pffff.... schat dit doen we nooit meer hoor.

Eenmaal bij Miami aangekomen langs het water was er een gave speedboot, en daar hebben we kaartjes voor gekocht (met kortingsbonnen die bij het hotel lagen, we zijn tenslotte Nederlanders he) We hadden nog 2 uur voor de boot vertrok dus zijn lekker gaan lunchen. Heerlijk gegeten en daarna nog even wat winkels afgestruind. De boot ging wat huizen langs waar bekende woonden en daarna de zee op. Gaaf zeg, en lekker met dit warme weer en vele wandelen om even door te luchten. Na de boot zijn we in de bus gestapt naar Miami beach. Dit ging een stuk sneller. na het nog even shoppen zijn we terug gegaan naar het hotel. Daar hebben we s avonds lekker langs strand gelopen. Omdat we een keuken in het hotel hadden, hebben we boodschappen gedaan en lekker zelf gekookt. Na lekker eigen gemaakt eten zijn we gaan slapen, morgen weer een nieuwe dag.

Dag 12 Miami - Napels

Vandaag weer op tijd op pad, maar niet voordat we ons ontbijt zijn gaan eten. Na het klagen bij Kras hebben wij een mail ontvangen met daarin dat zij het gaan nazoeken maar om ons iets te ontzorgen hebben zij voor ons in het volgende hotel een ontbijt geregeld. Kijk dat is nog eens netjes, dan hoeven we ons daar morgen ook niet zorgen om te maken.

Vandaag gaan we dwars door the Everglades heen. Hier hebben we de snake trail gelopen. Hier lagen op de weg diverse krokodillen. Zo dat liep niet echt ontspannen. Na deze wandeling weer de auto in gestapt. Onderweg wel 1000000000 krokodillen en schildpadden gezien. Groot en klein, helaas konden we niet op deze weg stoppen want reden daar te hard voor. Wel jammer want ik heb echt super grote krokodillen zien liggen langs de weg tussen het gras, bomen en in het water. Onderweg nog wel 3 keer gestopt op plaatsen waar je wel kon wandelen. Dit was ook erg bijzonder. Van de hele vakantie tot nu toe is dit de mooiste natuur dag geweest. Eenmaal aan het einde van de weg opzoek gegaan naar ons hotel. Zo dit was het eerste hotel waar alles geregeld is zoals het hoort. Het hotel had een golfbaan dus we hadden daar uitzicht op. Dit was wel gaaf zeg. Eenmaal de spullen in het hotel gelegd zijn we weer bij een wafel house gaan zitten. Blijft heerlijk eten voor zeer weinig geld.

Dag 13 Napels

Zo vanmorgen hebben we het ontbijt van Kras. Dit was super lekker verzorgt. Ik had een ei en Erik had lekker wentelteefjes met fruit. Zo dat was eens lekker. Na uitgebreid de tijd te hebben genomen om te eten zijn we op pad gegaan. We wilden een zee koeien tour doen. We zagen dat dit kon in de bekende reclame folders. Eenmaal daar aangekomen bleek de boot al weg te zijn en konden we niet mee. Helaas hadden we hier geen tijd meer dus moesten dit met veel tegenzin overslaan.

Toen zijn we naar de haven gegaan, dit viel ook tegen maar dit kwam door onze tegenzin van de zeekoeien. We hebben hier nog gekeken of het daar ook kon maar helaas. Deze dag viel ons zwaar tegen dus zijn we in de middag lekker ijs gaan halen bij de Wallmarkt. Eerst lekker door de Wallmarkt gewandeld, hier zijn we ook 2 uur mee bezig geweest, want die winkels zijn super groot. Hierna zijn we naar het hotel gegaan en hebben we lekker op ons tuintje gezeten en mensen zitten bekijken die aan het golven waren. Morgen erg vroeg op want we willen naar Bush Garden dus toen de zon onder ging lekker naar bed toe gegaan.

Dag 14 Napels - Palm Harber

Zo de wekker ging me toch vroeg vandaag. Eerst ruim 2 uur rijden en dan naar Bush Garden. Eenmaal daar aangekomen bleken we bijna een uur te vroeg te zijn. Dus maar staan wachten tussen de andere bezoekers in. Eenmaal open mochten we naar binnen. Zo eens kijken wat we hier konden verwachten. Een heel ander iets dan thuis. Het was een dierentuin en pretpark in één. Naast de olifanten stond een grote achtbaan. Er stonden trouwens veel achtbanen. Na 4 verschillende in mijn eentje in te zijn geweest, had ik even genoeg was echt draaierig. We hebben deze dag ook nog kangoeroes geaaid, ook apart.

Zo na een lange dag weer de auto in gestapt. We moesten nog een uur rijden voor we het hotel vonden. Nou dit was echt het ergste hotel tot nu toe. We hebben gelijk om een andere kamer gevraagd, maar dit werd ook niet veel beter want de hoeren zaten onder ons maar gelukkig minder vies. Hierna nog even gaan eten, helaas niet echt gezellig omdat we zo depri waren over weer een kl... hotel. Laatste nacht dus nog even uitzitten.

Dag 15 Palm Harber - Orlando - Amsterdam

Na veel kriebels vannacht snel het hotel uitgerend. We hadden vandaag nog een dag want het vliegtuig gaat pas om 17:00. Omdat onze kaarten van Bush Garden en See World 2 weken geldig waren besloten we gewoon nog een keer naar Sea World te gaan.

Uiteraard wilden we toch nog eens de zeeleeuwen en dolfijnen eten geven. Dit hebben we met een grote brede lach op ons gezicht gedaan behalve toen die zeemeeuw in mijn vinger hing. Auw, gelukkig had hij de vis niet maar ja mijn vinger was wel pijnlijker. Er stond een super gave achtbaan in het park waar ik vorige keer niet in ben gegaan ivm de drukte, nu wel. WAUW zo een achtbaan heb ik nog nooit meegemaakt. We werden voorover gehangen in onze stoel, en zo naar boven. hmm... met hoogtevrees het eerste stuk omhoog mijn ogen maar dicht gedaan maar de rest was super gaaf. Om 2 uur zijn we in de auto gestapt naar het vliegtuig. Het zit er weer op!!!! Jammer, we hebben weer zeer veel beleeft.